x

x

x

x

x

x

Logo voorbeelden

Zoek je inspiratie voor het ontwerpen van jouw eigen logo? Hier vind je een klein overzicht van de logo’s die wij hebben gemaakt voor onze klanten. Hieronder vind je diverse logo voorbeelden van bedrijven uit verscheidene branches. Doe er je voordeel mee!

Logo voorbeelden van de klanten van Logonest

Wij ontwerpen een uniek en professioneel logo al vanaf €99. Logonest is gespecialiseerd in het ontwerpen van maatwerk logo’s dat precies aansluit op de wensen van onze klanten. Een bedrijfslogo ontwerpen kan je laten doen door onze designers of zelf. Laat je inspireren door de bedrijfslogo’s die gemaakt zijn door Logonest.

Een professioneel logo vanaf €99!

Wij kennen het belang van een goed logo, dus zijn wij hier om het perfecte logo voor uw bedrijf te ontwerpen!

Logonest

Wij van Logonest ontwerpen professionele en unieke logo’s tegen de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Logonest is gespecialiseerd in het ontwerpen van maatwerk logo’s voor bedrijven uit verscheidene branches. Een bedrijfslogo ontwerpen doen we zo secuur en professioneel mogelijk. Om dit te staven, bieden wij je de mogelijkheid om na de eerste conceptronde kosteloos te annuleren. Laat je op deze pagina inspireren door de logo’s die door ons zijn ontworpen!

Jouw eigen logo voor een lage prijs

Wil jij een goedkoop logo laten ontwerpen en niet honderden euro’s kwijt zijn aan een marketingbureau? Kies dan voor Logonest, waar je al tegen €99 een uniek en professioneel logo laat ontwerpen.

Kleuren

De kleur van een logo kan veel zeggen over een bedrijf. Grote bedrijven kiezen bewust voor een bepaalde kleur, omdat er iets psychologisch achter zit. Dit is iets waar je rekening mee moet houden. Kies dus niet zomaar voor een kleur om de simpele reden dat je het mooi vindt!

Lees hieronder waar iedere kleur mee geassocieerd wordt:

kleurenpsychologie merken

Wit

Waar zwart de absorptie is van alle licht en de belichaming van alle kleur, is wit de weerkaatsing en de afwezigheid. Daarom staat wit al lang symbool voor zuiverheid en onschuld. In de gezondheidszorg staat wit voor reinheid en steriliteit.

De associatie van wit met het huwelijk en trouwjurken is diep verankerd. Het is ook modern en wordt door merken als Apple gebruikt om een chique, gestroomlijnde stijl aan te duiden. Het is de meest minimale kleur van alle kleuren, die een verhoogde perceptie van ruimte met zich meebrengt.

Wit is de kleur van een blanco lei en symboliseert frisheid en een nieuw, onbezoedeld begin. De steriliteit die positief is voor wit in de gezondheidszorg kan er elders tegenop wegen. Lukraak gebruikt, kan wit kilte, leegte en isolement oproepen.

De merk kleuren psychologie implicaties van wit zijn onder andere:

Positieve associaties:

  • Reinheid
  • Duidelijkheid
  • Zuiverheid
  • Eenvoud
  • Verfijning
  • Frisheid

Negatieve associaties:

  • Steriliteit
  • Koudheid
  • Onvriendelijkheid
  • Elitarisme
  • Isolatie
  • Leegte

Zwart

Zwart is de totale absorptie van alle kleur. Dit feit alleen al heeft diepgaande psychologische implicaties. Zwart is een symbool van macht. Het is een barrière kleur: het absorbeert energie en omhult de persoonlijkheid. Het is in wezen de afwezigheid van licht, dat geeft het zijn onheilspellende boventonen.

Er is geen nuance in zwart, althans niet conceptueel. Samen met zijn tegenhanger in crime, wit, staat zwart voor raffinement, gewicht en ernst. Zwart is tijdloos en moeiteloos stijlvol. Denk aan de kleine zwarte jurk of een bepaalde iconische zwarte coltrui.

Zwart is de kleur van raffinement, maar ook van rouw. Gedragen door zowel priesters als schurken, kan het onderwerping impliceren (aan God) of snoodheid en kwaad.

De merkkleur psychologie van zwart associaties van omvatten:

Positieve associaties:

  • Verfijning
  • Veiligheid
  • Macht
  • Elegantie
  • Autoriteit
  • Substantie

Negatieve associaties:

  • Onderdrukking
  • Koudheid
  • Dreiging
  • Zwaarte
  • Kwaad
  • Rouw

Rood

Rood is misschien wel de meest opzwepende kleur, maar het effect ervan op de psyche is niet subtiel. Het is daarom belangrijk dat het zorgvuldig wordt gebruikt voor branding doeleinden. Van rood is aangetoond dat het analytisch denken vermindert – het versnelt en intensiveert onze reacties. Er is een reden waarom uitverkoopprijzen op rode labels worden gezet.

Studies hebben aangetoond dat atleten die het opnemen tegen tegenstanders die rood dragen, meer kans hebben om te verliezen, en dat studenten slechter presteren op tests als ze vooraf aan rood worden blootgesteld. Rood is tenslotte de kleur van stoptekens, grammaticale fouten en negatieve financiën.

Rood heeft de langste golflengte van alle kleuren, en lijkt dus dichterbij te zijn dan het in werkelijkheid is. Het is de kleur van passie en romantiek. Rood heeft de neiging de eetlust te verhogen en wordt gebruikt in een reeks kleurrijke termen die gericht zijn op opwinding: roodgloeiend, op heterdaad, verf de stad rood, rood zien. In de V.S. wordt rood geassocieerd met conservatisme. In het buitenland is het lang de vaandelkleur geweest voor communisme en socialisme.

Andere psychologische associaties met rood zijn:

Positieve associaties:

  • Macht
  • Passie
  • Energie
  • Onverschrokkenheid
  • Kracht
  • Opwinding

Negatieve associaties:

  • Woede
  • Gevaar
  • Waarschuwing
  • Opstandigheid
  • Agressie
  • Pijn

Paars

Op het kruispunt van rood en blauw is paars een intrigerend evenwicht tussen mannelijke en vrouwelijke eigenschappen – warm en koel tegelijk, maar geen van beide. Dit samengaan van de kalmte van blauw en de stimulatie van rood kan verontrustend zijn, tenzij de dominantie van de een of de ander duidelijk is. Blauwachtig paars is dus overduidelijk koel, terwijl roodachtig paars overduidelijk warm is.

Paars is de kleur van royalty en dapperheid, en connecteert rijkdom, luxe, en verfijning. Het is een van de zeldzaamste kleuren in de natuur en als zodanig kan overkomen als ofwel speciaal of kunstmatig.

Paars bevindt zich op de kortste golflengte en is het laatst zichtbaar. Om deze reden wordt het geassocieerd met tijd, ruimte en de kosmos. Het is doordrenkt met spiritualiteit, contemplatie, en bemiddeling, wat suggereert creativiteit en verbeelding.

De merkkleurpsychologische associaties van paars zijn de volgende:

Positieve associaties:

  • Wijsheid
  • Luxe
  • Rijkdom
  • Spiritualiteit
  • Fantasierijk
  • Verfijning

Negatieve associaties:

  • Introversie
  • Decadentie
  • Onderdrukking
  • Minderwaardigheid
  • Extravagantie
  • Humeurigheid

Groen

De kleur groen is de gemakkelijkste voor onze ogen omdat ze geen aanpassing vereist wanneer ze op het netvlies komt. Het is daarom kalmerend, rustgevend en aangenaam. Artiesten die wachten om het podium op te gaan of televisie kijken, wachten in “groene kamers” om te ontspannen. Groen kan het gezichtsvermogen zelfs verbeteren en wordt gebruikt bij nachtzicht omdat onze ogen de meeste tinten ervan kunnen onderscheiden.

Groen zit comfortabel in het midden van het spectrum en is de kleur van het evenwicht. Het vertegenwoordigt de natuur, vruchtbaarheid, en zelfs seksualiteit. De mythe van de groene M&M is een blijvende. Een groene wereld is een veilige wereld, een wereld die weelderig is, vol water zit en leven schenkt. Om deze reden is het een geruststellende kleur die vaak in de gezondheidszorg wordt gebruikt. Maar zoals alle kleuren heeft ook groen zijn negatieve kant. Het is tegelijkertijd het symbool van gezondheid en ziekte, geluk en jaloezie.

De lijst van merkkleur psychologie associaties van groen omvat:

Positieve associaties:

  • Gezondheid
  • Hoop
  • Frisheid
  • Natuur
  • Groei
  • Welvaart

Negatieve associaties:

  • Verveling
  • Stagnatie
  • Afgunst
  • Bezwaren
  • Ziekte

Geel

Geel lijkt de kleinste fanclub van alle kleuren te hebben, maar degenen die er wel van houden zijn gepassioneerd over hun voorkeur. Het wordt algemeen beschouwd als een vrolijke tint, maar te veel geel kan ook gevoelens van woede, frustratie, angst en bezorgdheid oproepen. Dit komt omdat het de moeilijkste kleur is om in te nemen. In sommige studies is het genoeg om baby’s te laten huilen.

Van geel is aangetoond dat het de stofwisseling verhoogt en het gevoel van eigenwaarde kan opkrikken als het op de juiste manier wordt gebruikt. Omdat het een relatief lange golflengte heeft, is het de meest zichtbare kleur; het is stimulerend en trekt de aandacht. Verkeersborden, advertenties, juridische blokken, en bepaalde waarschuwing labels maken gebruik van dit feit.

Andere gevoelens die geel oproept zijn:

Positieve associaties:

  • Optimisme
  • Warmte
  • Blijdschap
  • Creativiteit
  • Intellect
  • Extraversie

Negatieve associaties:

  • Irrationaliteit
  • Angst
  • Voorzichtigheid
  • Angst
  • Frustratie
  • Lafheid

Oranje

Op het kruispunt van rood en geel bevindt zich oranje. Oranje is stimulerend en roept gevoelens op van opwinding, enthousiasme en warmte. Het is een leuke, energieke tint die je terugvindt in de huisstijl van veel sportteams.

In tegenstelling tot rood of geel wordt oranje gebruikt om de aandacht te trekken – in verkeerskegels en reclame-uitingen. Onderzoek toont aan dat consumenten oranje associëren met waarde, een feit waar merken als Home Depot op inspelen.

Aan de fysieke kant van het spectrum roept oranje troost op, zoals eten, warmte en onderdak. Het is de kleur van zonsondergang, citrusvruchten en pompoenen, voor altijd verbonden met de herfst en Halloween voor Amerikaanse klanten. Dit is vooral het geval wanneer het wordt gecombineerd met zwart, dat het een toon van cartooneske angst en frivoliteit geeft.

Oranje’s kleur psychologie associaties omvatten:

Positieve associaties:

  • Moed
  • Vertrouwen
  • Warmte
  • Innovatie
  • Vriendelijkheid
  • Energie

Negatieve associaties:

  • Ontbering
  • Frustratie
  • Frivoliteit
  • Onvolwassenheid
  • Onwetendheid
  • Slapheid

Blauw

Waar rood de kleur van het lichaam is, roept blauw de geest op. Sereen en kalmerend, het is de kleur van helderheid en communicatie. Volgens onderzoek op het gebied van merkkleurpsychologie is blauw de meest voorkomende favoriete kleur onder de wereldbevolking en heeft het vooral de voorkeur van mannen. Het is, natuurlijk, overal in ons dagelijks leven. Het is de kleur van de lucht, de oceanen en de meren.

Deze wereldwijde voorkeur en alomtegenwoordigheid in het milieu maken blauw niet-bedreigend, conservatief en traditioneel. Merken nemen geen risico’s wanneer ze een blauwtint gebruiken voor hun identiteit. Het wordt gezien als een teken van stabiliteit en betrouwbaarheid, en het is aangetoond dat werknemers productiever zijn in blauwe kamers. Financiële merken zoals die in private equity gebruiken blauw vaak om betrouwbaarheid en veiligheid uit te stralen.

Blauw is natuurlijk ook de kleur van droefheid en kilte. Het is een van de minst smakelijke kleuren, omdat het een indicator is van bederf en vergif. Afslankprogramma’s raden aan om voedsel van een blauw bord te eten, omdat je er dan minder van eet.

Over het hele spectrum zijn de emotionele eigenschappen van blauw onder andere:

Positieve associaties:

  • Vertrouwen
  • Loyaliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Logica
  • Sereniteit
  • Veiligheid

Negatieve associaties:

  • Koudheid
  • Afstandelijkheid
  • Emotieloos
  • Onvriendelijkheid
  • Onbekommerd
  • Onaangenaam

Woordmerk, beeldmerk of woord- en beeldmerk?

Hoe gaat jouw toekomstige logo eruit komen te zien? Je kunt gebruik maken van alleen tekst, alleen beeld of een combinatie van beide. Hieronder vind je een overzicht van deze drie opties:

Woordmerk

Een woordmerk bestaat, zoals het woord het al zegt, alleen uit woorden(letters). Je kiest alleen voor een woordmerk als de bedrijfsnaam duidelijk aangeeft wat voor product of dienst je aanbiedt.

Het woordmerk is een van de meest voorkomende soorten logo’s; maar wat is het precies en waarom geven zoveel succesvolle merken er de voorkeur aan? Een woordmerk is een typografische weergave van een merknaam die als logo wordt gebruikt. In tegenstelling tot beeldmerk logo’s bestaan woordmerklogo’s alleen uit woorden (zoals de naam al doet vermoeden) en niet uit beelden.

Dankzij hun veelzijdigheid zijn woordmerklogo’s in elke bedrijfstak terug te vinden. Met een enkele verandering van lettertype kan een chique en strak modewoordmerklogo veranderen in dat van een gereserveerde, professionele vastgoedonderneming.

Enkele bekende namen die hebben gekozen voor op tekst gebaseerde logo’s zijn Coca-Cola, Google, IKEA, Forbes, Dior, en vele anderen. Betekent dit dat een woordmerklogo alleen geschikt is voor grote bedrijven en luxemerken? Helemaal niet.

Beeldmerk

Om iconisch te zijn, heb je eerst een icoon nodig. Beeldmerken verbeelden bepaalde concepten of idealen op dezelfde manier als een stokpoppetje een persoon verbeeldt. In de juiste handen kan een beeldmerk een krachtig invloedrijk instrument zijn dat in staat is om de manier waarop mensen uw hele merkidentiteit zien, om te draaien.

Terwijl woordmerken de kracht van taal achter zich hebben, moeten beeldmerken het beste halen uit visuele communicatie. Verschillende vormen brengen verschillende ideeën over: cirkels komen speels en nonchalant over, terwijl vierkanten stabiliteit en vertrouwen uitstralen. Je kunt abstracte vormen manipuleren om een nieuw visueel te creëren dat uniek is voor uw merk. Hetzelfde geldt voor kleuren, grootte en het gebruik van negatieve ruimte.

Je kunt ook een populaire afbeelding gebruiken als een snelkoppeling naar het uitdrukken van uw merkpersoonlijkheid. Niets zegt meer “wijsheid” dan een uil, of misschien wil je pronken met je milieu gevoeligheden met een blad. De vrijheid van het gebruik van afbeeldingen kan ook helpen om uit te leggen wat uw bedrijf doet, met een illustratie om uw diensten uit te zenden.

Woord- en beeldmerk

Als je beide items voor logotypes en logomerken hebt doorgelezen, denk je misschien: waarom niet allebei? In veel gevallen levert het combineren van logotypes en logomerken een effectiever logo op dan elk afzonderlijk.

In principe geeft het combineren van logotypes en logomerken je het beste van twee werelden, maar soms verlies je het voordeel van de een of de ander. Vergeet niet dat je meerdere logo’s kunt hebben, dus met één van elk weet je zeker dat je altijd de perfecte keuze voor de perfecte plaats kunt gebruiken.

Waar voldoet het ultieme logo aan?

Een goed logo is onderscheidend, passend, memorabel, praktisch en eenvoudig van vorm. Het brengt de boodschap over die de eigenaar voor ogen heeft en kan op elk formaat worden afgedrukt zonder dat kleur nodig is. Maar wat maakt een goed logo…geweldig?

Een goed logo bestaat uit twee dingen: een concept dat weerklank vindt bij het publiek en een uitvoering ervan die ook een weerspiegeling is van hun waardesysteem – beide zijn even belangrijk voor succes!

Tip 1) Kijk wat goed werkt bij branchegenoten

Doe inspiratie op bij de concurrentie; beter goed gestolen dan slecht bedacht. Pas wel op dat je geen plagiaat pleegt en zorg dat je uniek blijft. Kijken naar wat goed werkt bij de concurrentie en daar een eigen twist aan geven is niets mis mee, want dat doen grote bedrijven dagelijks.

Lees hier meer over plagiaat bij logo’s.

Tip 2) Uniekheid duurt het langst

Het belang van uniciteit in een logo ontwerp is nu goed ingeburgerd. Dit kenmerk van een logo is het meest gewild bij de ontwerpers en de klanten. Uniekheid houdt in dat een logo ontworpen moet worden volgens een nieuw concept dat nog niet eerder door iemand is gebruikt. Het is duidelijk dat het concept aantrekkelijk is voor de kijkers, omdat zij het ontwerp-idee voor de eerste keer zien en niemand anders het in de toekomst zal kopiëren, ook niet vanwege copyright-kwesties. Dit betekent dat een uniek logo ontwerp nog decennia lang behouden zal blijven.

Tip 3) Tijdloos is voor altijd

Er zijn verschillende redenen waarom je de tijd zou moeten nemen om een tijdloos logo te creëren. Een van de criteria voor een goed logo is dat het tijdloos is, wat betekent dat je niet elk jaar een duur nieuw ontwerp hoeft te maken. Dit zorgt er ook voor dat je een sterk merkimago hebt, waardoor je gemakkelijk herkend wordt. Het kan verleidelijk zijn om veel inspiratie te halen uit de laatste trends bij het ontwerpen van uw logo, maar wij raden dit niet aan. De trends van het moment verouderen vaak erg slecht. Het bewijs, denk aan het eerste Airbnb logo dat rechtstreeks uit het begin van de jaren 2000 leek te komen. Als je van plan bent om hetzelfde logo nog vele jaren te gebruiken, kun je het beste kiezen voor klassieke accenten en eenvoud. Tijdloze logo’s hebben ook het voordeel dat ze geloofwaardig zijn. Als uw logo de ervaring van uw bedrijf weerspiegelt, zullen mensen je gemakkelijker vertrouwen.

Tip 4) Kies de juiste lettertype

Naast kleuren en vorm zijn lettertypes waarschijnlijk het belangrijkste element waarmee je jouw merkpersoonlijkheid kunt uitdrukken. Daarom zijn moderne merken heel voorzichtig en kieskeurig over de lettertypes die ze kiezen.

Grote merken geven de voorkeur aan een op maat gemaakt lettertype, maar als je een startup bent, hoef je je lettertype niet vanaf nul te ontwerpen.

Je kunt gewoon een goed ontworpen lettertype kopen waarmee je er eigentijds en professioneel uitziet.

Tip 5) Kleuren bepalen het gevoel

De kleurkeuze is een vitale factor in het ontwerp van elk logo. Een logo ontwerp met de juiste kleurencombinatie is de beste manier om een bedrijfsmerk te benadrukken en alle potentiële klanten aan te trekken. Kiezen voor de verkeerde kleuren kan ook een negatieve invloed hebben op jouw bedrijf.

Een van de beste manieren om een merk op de markt te brengen is door middel van een visuele indruk.Toch kan de betekenis van verschillende kleuren op logo’s niet worden veralgemeend als gevolg van andere bijdragende factoren. Tot de factoren die het doel van kleuren bepalen, behoren de cultuur, de context en persoonlijke voorkeuren.

Daarom is het voor jou van cruciaal belang om de impact van kleuren op merkidentiteit en het creëren van logo ontwerpen volledig te begrijpen.

Tip 6) Stem het af op de juiste doelgroep

Jouw doelgroep zijn de mensen die jouw product of dienst willen of nodig hebben en die er ook voor willen betalen. Zij vormen een specifieke demografie van de samenleving, bepaald door leeftijd, geslacht, locatie, opleiding, beroep, inkomen, gezinssituatie en andere sociale factoren.

Als je nu denkt, hoe identificeer je je doelgroep? Dan ben je een stap dichter bij het creëren van een logo ontwerp dat jouw publiek aanspreekt.

Bestandsformaten

Al de logo’s die wij ontwerpen, kunnen wij in de volgende bestandstypes opleveren: JPG, PNG, PSD, EPS, AI, SVG & PDF. Hieronder vind je een overzicht van waar ieder bestandstype voor dient.

JPG (JPEG)

JPG is een veelgebruikt gecomprimeerd afbeeldingsformaat voor het opslaan van digitale afbeeldingen. Het is het meest gebruikte afbeeldingsformaat in digitale camera’s, verschillende besturingssystemen en op het internet. Een compressieverhouding van 10:1 kan worden toegepast in JPG-afbeeldingen zonder verlies van significante details. Dit resulteert in een kleinere bestandsgrootte waardoor het delen en opslaan van afbeeldingen eenvoudiger wordt. De mate van compressie in JPG-bestanden is instelbaar. Dat betekent dat de afbeeldingsgegevens kunnen worden opgeslagen met minimale tot maximale compressie, afhankelijk van de smaak van de gebruiker. JPG afbeeldingen zijn zeer geschikt voor foto’s en realistische schilderijen.

PNG

PNG staat voor “Portable Graphics Format”. Het is het meest gebruikte ongecomprimeerde rasterafbeeldingsformaat op het internet. Dit verliesloze gegevenscompressieformaat werd gecreëerd ter vervanging van het Graphics Interchange Format (GIF). Het PNG-bestandsformaat is een open formaat zonder beperkingen inzake auteursrechten. Net als GIF-afbeeldingen heeft PNG ook de mogelijkheid om transparante achtergronden weer te geven. Bovendien kunnen PNG-bestanden 24-bits RGB-kleurenpaletten en afbeeldingen in grijstinten bevatten. In principe werd dit afbeeldingsformaat ontworpen om afbeeldingen over te dragen op het internet.

PNG wordt het meest gebruikt voor logo’s. Doordat PNG bestanden een transparant achtergrond hebben, zijn ze uitermate geschikt voor logo’s.

PSD

Een PSD bestand bevat beeldlagen en ondersteunt veel beeldbewerkingsopties. Dat maakt het een ideaal formaat voor beeldbewerking. PSD-bestanden kunnen beeldgegevens bevatten van 30.000 pixels in hoogte en breedte en de bestandsgrootte kan oplopen tot 2 gigabyte. Over het algemeen worden PSD-bestanden gebruikt als sjablonen die kunnen worden afgevlakt in drukklare formaten zoals PNG of JPG. Het is het meest gebruikte afbeeldingsformaat door grafische ontwerpers, producenten en andere gebruikers voor bewerkingsdoeleinden.

EPS

EPS-bestandsformaat is een afkorting van Encapsulated PostScript. Het werd in 1992 door Adobe ontwikkeld. Het is een standaard grafisch bestandsformaat bedoeld om afbeeldingen of tekeningen in een PostScript-document te plaatsen. In principe is het een postscript-programma dat als één enkel bestand wordt opgeslagen. Een EPS-bestand bevat ook een voorvertoning van de grafische elementen in een lage resolutie, waardoor het toegankelijk is voor programma’s die het script niet kunnen bewerken. Het EPS-bestandsformaat wordt veel gebruikt door uitgevers vanwege de compatibiliteit met verschillende besturingssystemen.

AI

AI bestandsextensie staat voor Adobe Illustrator Artwork bestand. Dit grafische bestandsformaat is een creatie van Adobe systemen voor het bevatten van vector gebaseerde afbeeldingen op een enkele pagina. In plaats van bitmap-afbeeldingsgegevens te gebruiken, is dit formaat samengesteld uit paden verbonden door punten. Door het gebruik van vectorbasis, verliest de grafische inhoud nooit zijn kwaliteit indien vergroot. Dit formaat is ontstaan uit het native bestandsformaat PGF, dat grote gelijkenis vertoont met AI-bestanden. Voorlopige versies van AI-bestanden worden beschouwd als de echte EPS-bestanden, alleen met een beperkte en compacte syntaxis. Het AI-formaat wordt het meest gebruikt voor logo’s en gedrukte media.

SVG

SVG betekent “Scalable Vector Graphics”, een tweedimensionaal grafisch bestandsformaat gebaseerd op XML. Het is een open standaardindeling die is ontwikkeld door het World Wide Web Consortium (W3C). Door de XML-basis kunnen SVG-bestanden worden doorzocht, geïndexeerd, gescript en gecomprimeerd. De bestanden zijn toegankelijk met teksteditors en tekensoftware. Het SVG-beeldformaat is zeer geschikt voor het delen van grafische inhoud via het internet. Alle grote webbrowsers, zoals Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera en Safari, hebben de rendering-eigenschappen voor SVG-bestanden.

PDF

PDF, ontwikkeld door Adobe, is een populair documentformaat. De volledige afkorting van PDF is “Portable Document Format”. Het belangrijkste kenmerk van een PDF-document is dat het de inhoud van een document in een vaste lay-out bewaart. Dat betekent dat de inhoud van een PDF-document nooit zijn vorm verliest en intact blijft op verschillende platforms. PDF-bestanden kunnen lettertypes, afbeeldingen, tekstformaten enz. bevatten en dit alles in drukklaar formaat. Deze documentindeling ondersteunt ook wachtwoordbeveiliging en encryptie van de inhoud. PDF-bestanden zijn zeer geschikt om te delen, zelfs vanaf mobiele apparaten. De bestanden kunnen vanaf elke PC of mobiel apparaat worden geopend met behulp van Adobe Acrobat Reader of vergelijkbare software.

Meest voorkomende beeldelementen in logo’s

Ben je benieuwd naar welke beeldelementen je het best kunt gebruiken voor het logo dat je wilt ontwerpen of laten ontwerpen voor jouw bedrijf? Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende beeldelementen per branche.

Beeldelementen logo voorbeeld – Hoveniersbedrijf logo

  • Bloemen
  • Bladeren
  • Bomen
  • Schep
  • Kruiwagen

Beeldelementen logo voorbeeld – Horecabedrijf logo

  • Bestek: lepel, mes, vork of stokjes
  • Koksmuts (met een chef)
  • Bord
  • Bier-,wijn-, of champagneglas
  • Pan
  • Cloche
  • Typerend etenswaar van het bedrijf (bijvoorbeeld afbeelding van pasta of een pizza)

Beeldelementen logo voorbeeld – Klussenbranche logo

  • Gereedschap: zaag, hamer, schroevendraaier, moersleutel
  • Spijker
  • Kwast of rolkwast
  • Trap
  • Klusser
  • Kraan

Beeldelementen logo voorbeeld – Gastouderopvang logo

  • Kinderen
  • Zon
  • Regenboog
  • Huis

Beeldelementen logo voorbeeld – Kapper logo

  • Haar van een vrouw of man, snor of baard
  • Kappersschaar, tondeuse en/of ouderwets scheermes
  • Kam
  • Föhn

Beeldelementen logo voorbeeld – Laboratorium branche logo

  • Reageerbuis met vloeistof

Beeldelementen logo voorbeeld – Softwarebranche logo

  • Tandwielen
  • Alleen naam van bedrijf, product of dienst
  • Computer
  • Man met een bril op

Beeldelementen logo voorbeeld – Advocatenkantoor logo

  • Vrouwe Justitia
  • Weegschaal van evenwichtigheid
  • Advocaat in toga
  • Voorletter(s) van (achter)namen

Beeldelementen logo voorbeeld – Fotograaf logo

  • Camera (met statief)
  • Lens
  • Fotograaf met camera
  • Fotorolletje

Beeldelementen logo voorbeeld – Slotenmaker logo

  • Huis
  • Sleutel
  • Slot
  • Sleutelgat

Beeldelementen logo voorbeeld – Dierenarts logo

  • Dieren: hond, kat, paard en/of vogel
  • Afdruk dierenpoot
  • Bot
  • Hart

Beeldelementen logo voorbeeld – Coach logo

  • Lotusbloem
  • Boom, bladeren, bloemen
  • Meneer/mevrouw

Beeldelementen logo voorbeeld – Reisbranche logo

  • Aardbol
  • Vliegtuig
  • Zon
  • Ski’s
  • Strand
  • Zee

Beeldelementen logo voorbeeld – muziekbranche logo

  • Microfoon
  • Muziekinstrument
  • Muzieknoot
  • Draaiplaat
  • Platenspeler
  • Koptelefoon
  • Muziekvolume afbeelding
  • DJ
  • Radio

Voordelen van een logo laten ontwerpen door Logonest

Goedkoop een professioneel logo laten ontwerpen is mogelijk bij Logonest. Tegen een lage prijs ontvang jij een uniek en gepersonaliseerd logo. Je hebt de keuze uit 2 voordelige pakketten. Bij logonest profiteer je van de volgende punten:

  • Zeer klantvriendelijke medewerkers
  • Een uniek en professioneel logo al vanaf €99
  • Een logo dat wordt ontworpen door ontwerpers met jarenlang ervaring
  • Binnen 24 uur ontvang je de eerste concepten